søndag den 26. juni 2011

Banan-Cupcakes med frostiiiiiiiing. (y)

Haha! Jeg kunne ikke lade vær'. ;-)
Heeey!
Nyder I ferien? For det gør jeg i hvert fald! Jeg har set frem til sommerferien siden den sidste sluttede ...
Men altså, min familie og jeg tog et smut til Aarhus for at besøge nogle venner, og så havde jeg lige lyst til at bage en omgang banan-cupcakes med cheese-cream frosting til den anledning. Da vi var 8 personer i alt, bagte jeg også lige nogle Nutella.cupcakes.
Da det var min første gang med cheese-cream frosting, var jeg lidt spændt på, hvordan det ville komme til at smage, men til mit store held, smagte det helt fantastisk! Den smagte utrolig godt sammen med banan-kagerne, nomnomnom, Jeg bliver helt sulten af det her. :-(
Forresten, så har jeg fundet opskriften på min blåbær-smoothie. Jeg har ikke noget billede af den, men I kan da lige få opskriften, for den smager seriøst guddommeligt!
Jeg skal lige skynde mig at skrive det her færdigt, for jeg er virkelig træt, og jeg glæder mig bare til at komme på hovedet i seng.

Banan-Cupcakes (12 stk.):
- 2 æg
- 1 vaniljestang
- 200 g. mel
- En knivspids salt
- 115 g. smeltet smør, afkølet
- 150 g. sukker
- 2 store bananer, mosede
- 1 banan til pynt

Søde Andrej, der var så venlig at stå model. ;-)
Cheese-cream frosting:
250 g. mascarpone
- 200 g. flormelis
- 100 g. usaltet smør, stuetemperatur
- 3 tsk. vaniljesukker (Jeg elsker vaniljesukker)

Banan-Cupcakes - Sådan gør du:
- Sæt ovnen på 180°.
- I en skål blandes mel, sukker, bagepulver og salt.
- I en anden skål piskes æg, smør, mosede bananer og vanilje sammen,
- Tilføj de tørre ingredienser til de våde, og pisk (DO NOT OVERMIX, hihi)
- Bag kagerne i midten af ovnen i 27-30 min.


Cheese-cream frosting - Sådan gør du:
- Pisk mascarpone, smør, flormelis og vaniljesukker sammen.


Sådan! Da cheese-cream frosting ikke rigtig egner sig til at blive sprøjtet på vha. en sprøjtepose, så har jeg bare smurt frostingen på med en helt normalt smørekniv. Derefter har jeg puttet to skiver banan på toppen som dekoration. Enjoy!

(Blåbær-smoothie (2 personer): 1 banan, 150 ml vaniljeyoghurt, 2 tsk honning, 170 g. blåbær, 2 tsk. citron juice. Det hele blendes sammen, og vupti! Drik ud.)

Over, and out. - Emma Tahirovic.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar