lørdag den 4. juni 2011

Blåbær Muffins + Smoothie!

Heyy! Jeg havde besøg af mine kusiner sidste weekend, så jeg tænkte, at jeg lige ville forkæle dem lidt med en omgang lækre blåbær muffins og et glas forfriskende smoothie! Jeg har dog ikke et billede af min smoothie, og jeg kan heller ikke lige finde opskriften, men jeg kan godt fortælle jer, at det var den bedste smoothie, jeg nogensinde har smagt! Jeg lover at sætte et billede + opskrift ind, næste gang jeg laver dem! Hyg jer!

Blåbær muffins (Ca. 12 stk.):
- 100 g. usaltet smør, stuetemperatur
- 2 æg
-½ tsk. appelsinskrald. Brug gerne en økologisk appelsin for bedre smag
- 2 tsk. bagepulver
- 1 tsk. salt
- 170 g. mel
- 150 g. sukker
- 1 bakke blåbær (Ca. 170 g.)
- 140 g. creme fraiche
- 1 vaniljestang



Blåbær muffins - Sådan gør du:
- Sæt ovnen på 175°.
- Pisk smør og sukker sammen i en stor skål
- Tilføj derefter æg, vanilje, creme fraiche og appelsinskral, og pisk sammen til blandingen får en cremet konsistens.
- I en anden skål blandes mel og bagepulver, hvorefter dette bliver siet
- Kom blåbærrene en en lille skål, og bland dem med lidt mel.
- Tilføj melblandingen til de våde ingredienser, hvorefter blåbærrene forsigtigt blandes i (Brug evt. en dejskraber)
- Bag kagerne midt i ovnen i ca. 20-25 min.

 - Ses!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar