onsdag den 22. juni 2011

Tripple-Nutella Cupcakes - Nomnomnomnom!

Hejsaaa!
Uha, jeg er bare i så godt humør i dag, det er da helt vildt! Jeg tror nok, at det har noget at gøre med, at jeg lige har fået et par nye sko, haha ...  ;-)
Men til sagen. her i mandags lavede jeg nogle nutella-cupcakes, og jeg kan godt sige jer, at jeg har taget mindst 3 kg. på siden da, for jeg har bare guffet dem alle i mig! De smagte himmeeeeelsk!
Grunden til, at det er en "tripple-nutella-cupcake", er fordi, der både er nutella i selve kagedejen, i kagecremen, der kommer inden i kagerne, og i frostingen! Og nej, venner, man kan aldrig få for meget nutella!
Håber I kommer til at nyde dem, lige så meget som jeg!


Nutella-Cupcakes(Ca. 18 stk.):
- 250 g. mel
- 65 g. kakaopulver
- 1½ tsk. bagepulver
- ½ tsk. salt
- 2 æg
- 160 g sukker
- 115 g. usaltet smør, stuetemperatur
- 2-3 spsk. nutella
- 150 ml. mælk

Nutella-fyld:
- 250 ml. piskefløde (38%)
- 2-3 spsk. nutella

Nutella-frosting:
- 225 g. usaltet smør, stuetemperatur
- 3-4 spsk. nutella, alt afhængig af hvor mørk en farve der ønskes til frostingen
- 350 g. flormelis



Nutella-Cupcakes - Sådan gør du:
- Sæt ovnen på 180°.
-  Rør mel, kakaopulver, bagepulver og salt sammen i én skål.
- I en anden skål piskes æg og sukker sammen i 3-5 min., eller ind til massen er hvid og tyk. Derefter tilsættes smørret, og så nutella'en.
-  Derefter tilsættes mel-blandingen og mælken, og det hele piskes godt sammen.
- Bages i ovnen i ca. 25 min., måske lidt mere. (Mine bagte i godt og vel 28 min., før de var helt færdige.)
- Når kagerne er helt afkølede, skæres der et hul midt i kagerne (Ca. 3 cm i diameter).


Nutella-fyld - Sådan gør du:
- Pisk piskefløden sammen til massen er tyk (Det gør ikke noget, hvis det bliver over-pisket lidt)
-Tilføj derefter nutella'en.
- Cremen indsættes i hullet i kagerne. (Jeg brugte en sprøjtepose, så det ikke svinede så meget, men en ske kan også bruges)


Nutella-frosting - Sådan gør du:
- Pisk smørret godt sammen til det er cremet
- Tilføj så flormelissen, og pisk igen til det hele er godt blandet sammen
- Til sidst tilsættes nutella'en.

FÆRDIG!

Jeg har puttet min frosting på vha. en sprøjtepose med en stor stjerne-tylle, men man kan sagtens bare smøre det ud med en kniv. Smagen er den sammen. Jeg har også puttet lidt chokoladekrymmel på toppen, bare for udseendets skyld. NYD HVER EN BID!

 - Emma Tahirovic, The Cupcakes Master. <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar