mandag den 4. juli 2011

Nougat-Cupcakes! Yummyyy!

Hey!
Verdens bedste bedsteveninde. <3 Luv' ya', homegurl.
Yeah, i dag var jeg sammen med Cat - igen, igen, igen. Haha, jaer, vi er meget sammen, I know. Faktisk var vi sammen siden lørdag, haha. Nå, men vi ville lige hygge os lidt med noget kage, da det i dag er det sidste dag, vi har sammen, før jeg tager til London her på onsdag. Jeg kommer til at savne hende helt vildt, men jeg trøster mig med at tænke på, at for hver dag der går, er det én dag tættere på den dag, hvor vi skal ses igen. Dette betyder også, at jeg nok ikke kommer til at lave nogle indlæg de næste 4-5 uger ... Ja, jeg ved det. Det dræber også mig indeni. :-(
Men ja, Cat og jeg besluttede os for at lave de her nougat-cupcakes, og seriøst... De var fantastiske! Lette, cremede, mhmmm! Okay, jeg ved godt, at jeg sikkert siger det tit, men de var guddommelige! Virkelig!
Spørg selv min mor, ok? :-P

Nougat-Cupcakes (12 stk.):
- 50 g usaltet smør, stuetemperatur
- 125 ml mælk
- 125 g mel
- 3/4 tsk. bagepulver
- 2 æg
- 150 g sukker
- 125 g nougat (jeg brugte ODENSE Blød Nougat)

Nougat-topping:
200 g flormelis
- 50 g usaltet smør, stuetemperatur
- 1 spsk. kakaopulver
- 75 g nougat
- 2 spsk. mælk

Nougat-Cupcakes - Sådan gør du:
- Sæt ovnen på 200°.
- Rør nougat, smør og sukker cremet.
- Tilsæt nu æggene, ét ad gangen, dernæst mælken, og pisk.
- Mel og bagepulver blandes sammen og vendes derefter i dejen.
 - Bages i ca. 20 minn (Mine bagte dog kun i 18 min)

Nougat-topping - Sådan gør du:
- Pisk smørret til det er cremet, tilsæt så nougat, flormelis og kakaopulver og pisk.
- Når det hele er pisket godt sammen, tilsættes mælken, og der piskes igen.
- Pisk det blandingen er let og luftig, hvorefter den smøres på kagerne.

Ha' nu en god sommerferie, ikke? Jeg ved, at jeg helt sikkert kommer til at nyde min ferie fuldt ud!
Adios amigos!

Kys kys, Emma Tahirovic. <3

2 kommentarer:

  1. Jeg har nomineret dig til en blog award.
    Læs mere her:
    http://philippa-phil.blogspot.com/

    SvarSlet
  2. De ser bare vildt lækre ud(-:

    SvarSlet