søndag den 28. august 2011

Kanelsnegle

Hej!
Det har været en ret så hektisk uge for mit vedkommende. Jeg har haft vildt meget stress på. Jeg har lavet lektier i 3 timer hver dag, været ude med en masse ansøgninger, og så skal jeg tilmed også finde praktikplads. Åh, gud. Men sådan er det jo at gå i 9. klasse. Her i dag, da jeg så endelig blev færdig med mine lektier, besluttede jeg, at jeg ville belønne mig selv med en god omgang kanelsnegle. Jeg fandt min første kogebog frem, som jeg ikke har brugt, siden jeg gik i 6. klasse og havde hjemmekundskab. Heri var der den lækreste opskrift på nogle saftige snegle, som jeg nu gerne vil dele med jer. Dette er den allerførste gang, jeg sætter en anden form for bagværk end cupcakes i min blog. Nå, men jeg håber, at I vil tage jer tid til at prøve denne lækre opskrift!


Kanelsnegle (Ca. 12 stk.):
- 50 g gær
- 1 dl mælk
- 75 g smeltet margarine (Evt. Becel-flydende)
- 3 spsk. sukker
- Et knivspids salt
- 1 æg
- 3-4 dl mel

Fyld:
- 75 g smeltet margarine (Becel?)
- 5 spsk. brun farin
- 3½ tsk kanel
- DET HELE PISKES SAMMEN MED EN EL-MIKSER

Kanelsnegle - Sådan gør du:
- Rør gæren ud i mælken
- Tilsæt margarine, sukker, salt og æg
- Rør melet i lidt efter lidt, og ælt så dejen godt igennem
- Lad dejen hæve, mens du rører fyldet sammen med en el-mikser
- Rul dejen ud til en firkant på ca. 20 x 30 cm og smør fyldet ud
- Rul dejen sammen fra den smalle ende og skær rullen i ensartede skiver
- Stil hver af skiverne med enden bøjet ind under kagen på en smurt plade
- Tryk sneglene flade og lad dem hæve tildækket i 10 min.
-  Bag sneglene i 12 min. ved 225°
- Afkøl på en bagerist før servering og pynt evt. med glasur.

I må ha' det, folkens! Hold udkig efter nye opskrifter! Jeg tror, jeg vil lave en kage næste gang .. Altså en rigtig-rigtig kage. Ses!


 - Emma Tahirovic. <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar