mandag den 22. august 2011

Toffifee-cuppycakes!

Halløjsa!
Så er jeg endelig klar med endnu en lækker opskrift til alle jer slikmunde derude!
Jeg havde desværre ikke mulighed for at bage i sommerferien, hvilket jeg er utrolig ked af! Den første skoleuge har også været lidt hektisk, så der fandt jeg heller ikke megen tid til at bage.
Her i weekenden var jeg sammen med Cathrine - ja, vi er meget sammen, ok? Ha ha. Jeg sov hjemme hos hende fredag til lørdag, hvor jeg så tog hjem lørdag middag, da Cat skulle til vejfest senere på dagen. Da jeg kom hjem, var jeg ufattelig træt, så jeg slappede bare af resten af dagen. Om aftenen fik jeg en pludselig trang til at bage! Jeg vidste ikke helt, hvilke cupcakes, jeg skulle lave, så mit valg faldt til sidst på Toffifee-cupcakes - min helt egen kreation! Vi har godt og vel 7 pakker Toffifee derhjemme, som jeg ved, vi aldrig får spist alligevel ... 
Jeg vidste ikke helt, hvordan de ville komme til at smage, da jeg bare improvisere. Jeg fik desværre ikke selv smagt kagerne, men min familie var ellevilde med dem, så et eller andet må jeg da ha' gjort rigtigt. Selve kagen er en normal vanilje-dej, mens frostingen er af chokolade med hakket Toffifee. ;-)

Vanilje-cupcakes (12 stk.):
- 110 g usaltet smør, stuetemperatur
- 225 g sukker
- 2 store æg
- 275 g mel
- 2½ tsk. bagepulver
- 1 vaniljestang
- 120 ml mælk

Chokolade frosting med Toffifee:
- 175 g mørk chokolade (70% kakao)
- 225 g usaltet smør, stuetemperatur
- 1 spsk. mælk
- 1 tsk. vaniljesukker
- 250 g flormelis
- 8-10 Toffifee's + Toffifee's til dekoration

Vanilje-cupcakes - Sådan gør du:
- Sæt ovnen på 170°
- I en stor skål piskes smør og sukker cremet, hvorefter æggene tilføjes et efter et, samt vaniljekornene.
- I en anden skål blandes mel og bagepulver sammen
- Tilføj derefter skiftevis mælk og mel til til store skål
-  Bag i midten af ovnen i cirka 22 minutter.

Chokolade frosting med Toffifee - Sådan gør du:
- Start med at smelte chokoladen over et vandbad
- I en stor skål piskes mælk, smør, vaniljesukker og flormelis sammen til blandingen får en cremet konsistens.
- Tilsæt chokoladen og pisk igen.
- Hak Toffifee i små stykker. (Dette kan godt virke svært, da de er meget klistrede)
- Bland stykkerne i resten af frostingen.
- Så smøres frostingen ud på kagerne, og der puttes en Toffifee på toppen til pynt. (Valgfrit)
NB: FROSTINGEN KAN IKKE PUTTES PÅ KAGERNE VIA SPRØJTEPOSE, HVIS DER ER TOFFIFEE I, DA STYKKERNE IKKE KAN KOMME UD!

Nyd dem! Jeg håber, I har haft en god sommerferie! Det har jeg i hvert fald!
Vær på udkig efter nye opskrifter! Jeg regner med at bage igen her i weekenden. Uff, hvor jeg dog glæder mig!


 - Knus og kram, Emma!

1 kommentar: