søndag den 25. september 2011

Fondant!

Hey, allesammen!
Ja, jeg ved godt, at jeg ikke rigtig har været særligt aktiv den sidste måned, men jeg har bare haft så ulideligt travlt! Lektier, træning, flere lektier! Puha, jeg er da bare helt smadret!
Men ja, nu nok om det! Til sagen.
I dag skulle min søster til en slags kage-fest hos hendes veninde, og i den anledning, bad hun mig om at lave en kage, hun kunne tage med. Og selvfølgelig sagde jeg ja.
Jeg har i dag lavet helt normale vanilje cupcakes. (Opskriften kan findes under "Toffifee-cupcakes", da det er samme basicdej.)
I stedet for bare at lave en frosting eller putte noget glasur på, så forsøgte jeg mig for første gang med at lave fondant ud af skumfiduser og flormelis. Og det var bare vildt fedt!
Jeg brugte det halve af natten på at finde en opskrift, der ikke indebar, ar jeg skulle ud og bruge en masse penge på diverse ingredienser.
Denne opskrift på fondant er både nem og ikke mindst billig.
Jeg indsætter et link til en YoutTube video, da jeg tror, I vil få mere gavn af at se den, end at høre på mig prøve på at forklare det. Det er egentlig ikke så svært, som det ser ud.
http://www.youtube.com/watch?v=7cF3ZUst51k&feature=related
Husk, øvelse gør mester. :-)




Jeg har pyntet mine cupcakes med hvid og lyserød fondant, samt sukkerhjerter - og roser. :-)

Fortsat god dag! Jeg skal nok finde mere tid til at bage! ;-)

 - Emma Tahirovic.

4 kommentarer:

  1. De ser godt nok lækre ud. :-)

    Knus Cecilie.

    http://frklarsenhappiness.blogspot.com/

    SvarSlet
  2. Du er bedre til at lave cupcakes end mig :-(
    Nice blog, er blevet fast læser! Håber du vil tjekke min ud! :-)

    xoxo
    Kristina


    kristinajaneyoung.blogspot.com

    SvarSlet
  3. Bliver sulten af alle de lækre cupcakes i:

    Hæhæ, elsker din blog! Er desværre på efterskole, så kan ikke lave dine sager her, men jeg eksperimenterer med det, når jeg kommer hjem i weekenden! :-)

    Læs min blog hvis du får lyst.
    henriettehammer.blogspot.com

    SvarSlet
  4. Wow, hvor er det vildt lavet! Og hvor ser det dog lækkert ud!

    // Rikke - Http://storehjerner.blogspot.com
    - Måske du vil tage et kig forbi min venindes og min blog? Den handler om om de små ting vi værdsætter i livet, hvad værdsætter du af små ting i livet? :-)

    SvarSlet