mandag den 31. oktober 2011

Chokolade og brombær er en god sammensætning.

Hey!
Ja, som lovet, her er endnu et indlæg!
Denne vildt lækre kage lavede jeg i går, da jeg var alene hjemme. Jeg ville overraske min mor, da hun har været af sted på kursus hele ugen. Til mit held blev der taget rigtig godt imod den - selv af min søster, der normalt hader brombær! Jeg var lidt i tvivl, om jeg havde lavet den godt nok, men jeg må da have gjort ét eller andet rigtigt, siden hele min familie var vilde med den!


Vaniljebund:
- 175 g usaltet, blødgjort smør
- 3 æg
- 175 g sukker
- 2½ tsk bagepulver
- 175 g mel
- 1 vaniljestang


NB: VÆR OPMÆRKSOM PÅ, AT DER SKAL LAVES 2 OMGANGE AF DENNE DEJ, DA DER SKAL VÆRE 2 BUNDE.

Fyld:
- Brombærsyltetøj
- ½ l. piskefløde
- 1 vaniljestang
- 100 g brombær

- Friske brombær, som bruges til pynt
- 50 g hvid chokolade (Grov hakket)

- 50 g chokolade (70%) (Grov hakket)



Vaniljebund - Sådan gør du:
- Sæt ovnen på 180°
- Smør 2 lave, runde forme, ca. 20 cm i diameter, eller en springform. ( Hvis springformen bruges, skal kagerne bages hver for sig.)

- Beklæd formen(ene) med bagepapir.
- Smør, sukker, vanilje og æg piskes sammen
- Mel og bagepulver blandes sammen og sigtes ned i den øvrige blanding
- Pisk til dejen er glat
- Bag kagen i 22-27 min. i midten af ovnen.
- Lad kagerne køle helt af, inden du begynder med fyldet



Fyld - Sådan gør du:
- Pisk fløde og vanilje sammen. Sørg for ikke at overpiske.
- Smør syltetøj på indersiden af begge kager.
- Smør derefter med piskefløde, og fordel brombærrene jævnligt over hele bunden.

- Klap bundene sammen, og dekorer evt. toppen med den resterende fløde, brombær og chokoladen.


Kagen er bedst, hvis den serveres med det samme.


 Dette er en rigtig sommerkage! Lige sagen, nu hvor vinteren er på vej .. Eller, den er her allerede ..


 I må ha' det til næste gang! See ya'!

6 kommentarer:

  1. Super cool blog!
    Kig gerne forbi min www.fashionofthelove.blogspot.com

    Christina:-*

    SvarSlet
  2. Super flot blog du har dig - Mmm kage :-) Jeg er selvfølgelig blevet fast læser - håber du vil kigge forbi og blive det hos mig :-)
    Knus Emilie<3

    emilie-inspiration.blogspot.com

    SvarSlet
  3. Det er en SUPER fed blog du har! Elsker kage!! Jeg er lige blevet fast læser på den. (-:

    Hvis du er interesseret, må du MEGET gerne lige tage et kig forbi min blog, og hellere end gerne blive fast læser!
    - http://fashionformation.blogspot.com/

    SvarSlet
  4. Lækker blog!

    Kig gerne forbi:
    http://allmyspokenthoughts.blogspot.com/

    SvarSlet
  5. Rigtig lækker blog, og man bliver helt lækker sulten! Ser vildt lækkert ud :) Har gjort mig til fast læser.

    Kig gerne forbi min blog, og gør dig til fast læser hvis du har lyst :)

    Camillajb.blogspot.com!

    SvarSlet
  6. Fed blog du har! Jeg er blevet fast læser!! :p
    - Håber du lige vil kigge på min, og måske blive fast læser? (;


    Tror jeg skal prøve at bage den kage en dag! :)

    SvarSlet