søndag den 30. oktober 2011

Cupcakes med hindbær og hvid chokolade!

Hey, allesammen!
Ja, det ligger sådan, at jeg har været i gang med rigtig mange fede desserter her den sidste uges tid, men jeg har virkelig bare ikke haft overskud til at få lagt dem ind, de dage de blev lavet, så I får altså 3 opskrifter i dag! Lucky You. <3
Haha, ej. Den første opskrift her, er, som I nok har gættet, på nogle lækre vaniljecupcakes med hvid chokoladefrosting og hindbær. Selve kagen er lækker og luftig, mens chokoladen giver en lidt mere kantet smag, og sammen med et frisk hindbær er det bare lige sagen!
Jeg har dog justeret lidt i den oprindelige opskrift, da den ikke rigtig passede helt med målene, osv.
Håber I synes om dem!

Opskriften på vaniljecupcakes kan bl.a. findes under "Toffifee-Cupcakes", da det er samme dej.

Hvid chokolade frosting:
- 100 g god, kvalitets chokolade, hvid selvfølgelig
- 3 spsk. piskefløde
- 55 g usaltet smør, stuetemperatur
- 30 ml
- ½ vaniljestang 
- 300 g flormelis

Hvid chokoalde frosting - Sådan gør du:
- Start med at smelte chokoladen over et vandbad, og lad den derefter køle lidt af
- Pisk de øvrige ingredienser sammen, i rækkefølgen: smør, vanilje, flormelis mælk og fløde.
- Til sidst piskes den let afkølede chokoladen ned i massen.
- Pynt derefter med lidt chokolade og  friske hindbær på toppen.

Jeg må vel hellere se at få langt de andre opskrifter ind også.
Jeg undskylder for den knap så gode billedekvalitet, men da jeg ikke kunne finde mit kamera, måtte jeg ty til alternative metoder.

 - Emma Tahirovic :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar