søndag den 10. juni 2012

Børnefødselsdag, så det VIL noget!

Heyhey bloggen!
Alle har en. Alle ville vogte guldklumpen med deres liv. Ja, jeg taler om en chokoladekage opskrift. Alle har hver deres opskrift, som de mener, er den eneste rigtige. I lang tid ledte jeg også efter min, og efter lang tids søgen, tror jeg endelig, at jeg har fundet det. Jeg har aldrig i mit liv smagt så lækker en chokoladekage, og derfor vil jeg gerne dele denne fantastiske opskrift med jer.

Denne opskrift er til ca. 30 personer, og passer til en bradepande.

Du skal bruge: 
400 g smør, usaltet
10 æg
700 g sukker
500 g mel
150 g kakao
4 tsk bagepulver
4 tsk vaniljesukker, eller korn fra 2 vaniljestænger
4 dl mælk

Fremgangsmåde:
Sæt ovnen på 200 grader. Beklæd en bradepande med bagepapir.
Smelt smørret og lad det køle helt af. Pisk æg og sukker luftigt. Bland mel, kakao, bagepulver og vaniljesukker sammen. Sigt det ned i æggeblandingen. Tilsæt smør og mælk.

Rør det hele sammen til en jævn dej og hæld den i bradepanden. Bag kagen på midterste rille i 30-35 min. ved varmluft.

Lad kagen køle helt af, før glasuren smøres på. Glasur kan laves ved at blande flormelis og vand sammen. Herefter kan der tilsættes lidt kakaopulver, hvis der ønskes en kakaoglasur. :-)





Min søster og hendes veninde holdt en fælles fødselsdagsfest i dag, og jeg skulle selvfølgelig lave kagen. Jeg besluttede mig for at lave en traditionel fødselsdagskage til børn. (Mest fordi det er en af de ting, der virkelig bringer mig tilbage til min barndom).

- Emma Tahirovic

Ingen kommentarer:

Send en kommentar