søndag den 16. september 2012

Blødende chokoladekage!

Og hej igen!
Jeg ved godt, at jeg postede et indlæg for små 30 minutter siden, men jeg sidder lige inde med endnu en lækker opskrift, som jeg bare MÅ dele med jer.
I går var jeg sammen med Helena, den dejlige unge, og hun kom simpelthen på den ide, at vi skulle bage. Vi ser begge MasterChef, og da der i en episode blev vist en opskrift på "blødende chokoladekage", var vi begge fast besluttede på at lave den en dag.
Vi har hørt, at det er rigtig svært at lave denne dessert .. Props til os for at vi kunne lave den!




Ingredienser:
400 g chokolade
400 g smør
320 g mel
320 g flormelis
10 æg
5 g bagepulver


Fremgangsmåde:
Smelt chokolade og smør i vandbad. 
Sigt al mel, flormelis og bagepulver i chokoladen.
Rør æg i et af gangen, men pas på at dejen ikke er for varm eller kold. Den skal være lunken for ikke at klumpe.
Hæld i muffin forme (de hæver meget). Bad ved 230 grader i 6-7 min.
Kagerne skal være flydende indeni. 

Da kagerne godt kan virke lidt "tunge" i det, da de jo består af rigtig meget chokolade, serverede vi dem med en lækker frugtis og lidt frugt til. 

Knusssss
Emma Tahirovic

Ingen kommentarer:

Send en kommentar