søndag den 2. september 2012

Hindbærsnitter

Hey bloggen!
Nu er det ved at være et godt stykke tid siden, jeg sidst postede et indlæg, og det er jeg dælme ked af!
Sagen er bare den, at jeg har haft ret travlt. Ny skole, nye venner, MANGE lektier!
Efter jeg tog afsked med Emma og Helena ved middagstid, kedede jeg mig så forfærdeligt meget. Mine forældre er i KBH med min søster, så jeg har været forever alone hele weekenden.

Jeg besluttede dog at udnytte tiden til noget fornuftigt - Bagning! I dag stod den på lækre hindbærsnitter - Som jeg dog ikke selv har smagt endnu, haha. Jeg vil overraske min familie med dem, når de engang kommer hjem om ... MEGET SNART!

Opskriften har jeg fundet på den søde blog Cute Carbs!

Ingredienser til mørdej:
250 g mel
1 æg
150 g smør
75 g flormelis
1 vaniljestang

Fyld:
Hindbærsyltetøj - Mængde efter lyst

Pynt:
Glasur - Kan farves med konditorfarve, hvis ønskes
Drys evt. med krymmel


Fremgangsmåde:
Ælt alle ingredienserne sammen, så dejen kun lige er sammenhængende. Kom et stykke folie over skålen med dejklumpen og kom den i køleskabet i godt en halv time.
Del dejen i 2 lige store klumper og rul dem ud, så de har nogenlunde sammen størrelse. (Tip: Rul dejen ud på noget bagepapir med lidt mel på.) Smør det ene stykke dej med syltetøjet, og kom forsigtigt det andet stykke dej over. Prik huller med en gaffel i dejen for at undgå luftbobler.
Bag kagen i ca. 15 min ved 200 grader.

Mens kagen køler af kan glasuren laves. Smør glasuren på, når kagen er helt afkølet. Hvis der ønskes krymmel, skal dette også på samtidig med glasuren. Lad glasuren størkne, før kagen skæres i stykker.


Jeg håber, de smager! Det finder jeg vel ud af i morgen, når min søde familie får dem smagt!
Godnat, folkens!

Kh Emma Tahirovic

Ingen kommentarer:

Send en kommentar