søndag den 21. oktober 2012

Chocolate chip cookies!

Hey bloggen!
Det er i dag den sidste dag af efterårsferien - Hvor blev tiden lige af? Jeg har det som om, jeg fik ferie i fredags.
Jeg indviede ferien med en kage, og så synes, det er på sin plads at vinke farvel med noget lækkert også. Det var en ret impulsiv beslutning at bage i aften, men ja. Jeg havde lyst.
Det blev denne gang til en dejlig omgang chokolade cookies!
De smeltede helt seriøst på tungen. Aldrig smagt noget så lækkert!






Ingredienser:
250 g mel
250 g blødgjort smør (ikke smeltet)
1 tsk. bagepulver
2 tsk. vaniljesukker
2 æg
150 g farin
150 g sukker
200 g chokoladeknapper, eller hakket chokolade (jeg brugte Marabou, NAM NAM)
½ tsk. salt

Fremgangsmåde:
Bland mel, bagepulver, salt og vaniljesukker sammen. I en anden skål piskes farin, sukker og smør til en cremet masse. Pisk æggene i et efter et. Tilsæt derefter melblandingen lidt efter lidt og pisk. Vend forsigtigt chokoladen i dejen. Beklæd en bradepande med bagepapir og kom medium klumper dej på (ca. 3*3 på hver). Bag midterst i ovnen i ca. 7 min ved 200 grader (gerne varmluft).
Dine cookies kan godt virke lidt bløde, lige når de kommer ud af ovnen, men fortvivl ej - De skal bare køle af!
NAM, spis og nyd!


A true piece of heaven!

Kh Emma

3 kommentarer:

  1. Årh, de lyder nemme og lækre, men hvor mange grader skal ovnen stå på, og skal det være varmluft? (jeg skal helst have skåret alt ud i pap når jeg bager!)

    SvarSlet
  2. Det er de skam også!
    Hovsa, tusind tak fordi du lige spurgte! Havde slet ikke lagt mærke til, at jeg ikke lige havde fået skrevet det! Men det må meget gerne være varmluft, og 200 grader :-)

    SvarSlet
  3. Åh, de ser lækre ud!
    http://wonderwall-asta.blogspot.dk/

    SvarSlet