tirsdag den 9. oktober 2012

Kanelkage!

Hey bloggen!
Nu er det ved at være godt 3-4 uger siden, jeg sidst har været aktiv, og det er jeg dælme lidt ked af. Jeg har været træt af, at jeg ikke har kunnet finde tid til at bage, men min kalender har simpelthen været helt booket op de sidste ugers tid.
I dag fik jeg fri 13:50, og da jeg ingen lektier havde for, besluttede jeg mig for at opdatere bloggen!

Jeg ved ikke, om I har lagt mærke til det, men jeg har ændret navnet på bloggens adresse. I stedet for emma-tahirovic.blogspot.com hedder det nu emmaskager.blogsot.com! :-)

Jeg håber ikke, det kommer til at forvirre alt for meget!

Kanelkage er noget af det bedste, jeg ved, og da jeg aldrig har lavet en før selv, syntes jeg, at det var på tide at prøve. Dette er en opskrift, som vi altid har haft i hjemmet, og som mutti tit har brugt før i tiden. Nu ville jeg dog lige selv prøve den af, ala Emma. ;-)

Ingredienser:
125 g smeltet smør
400 g mel
400 g sukker
4 tsk kanel
2 tsk natron
½ liter kernemælk

Fremgangsmåde:
Smelt smørret og lad det køle af i ca. 10 min. Band mel og natron sammen i en skål. I en anden skål blandes sukker og kanel. Rør sukkeret sammen med smørret og tilsæt derefter kernemælk og mel.
Smør en bradepande eller hvilken som helst anden form, og bag i midten af ovnen på 175 grader i ca. 30-45 (kommer an på formen).

FX. Lad kagen køle helt af, før glasuren (chokolade) smøres på. Jeg har været ret primitiv og bare købt sådan en flormelispakke med chokoladesmag, men det er den, jeg bedst kan lide, så ...



For én gangs skyld har jeg også selv smagt på kagen, og DEN ER BARE LÆKKER! Saftig og svampet, plus et godt tykt lag chokoladeglasur ovenpå. <3

Kh Emma

Ingen kommentarer:

Send en kommentar