lørdag den 13. oktober 2012

Matilde kakaokage!

Heyyy, bloggen!
I dag er det officielt den allerførste dag af efterårsferien. og det skulle selvfølgelig lige fejres med en god omgang kage!
I onsdags havde min søde veninde Emma J kage med i skole (kage-onsdag), og så havde hun Matilde kakaokage med, og gud hvor smagte den dog bare lækkert! Jeg besluttede mig straks for at lave den hurtigst muligt, og det blev så lige i dag, da jeg havde lidt tid til overs. Jeg har været ekstra kreativ med kagen, da jeg ikke lige havde lyst til en kedelig bradepandekage ...


Ingredienser:
250 g blødt smør
4 æg
300 g sukker
4 tsk vaniljesukker
4 tsk bagepulver
450 g mel
2½ dl Matilde kakaomælk
1½ dl yoghurt naturel¨
50 g kakaopulver

Fremgangsmåde:
Pisk smør og sukker sammen til det smuldrer. Pisk æggene i, og pisk til blandingen er luftig.
I en anden skål blandes mel, bagepulver, vaniljesukker og kakaopulver sammen og hældes derefter skiftevis med yoghurten og kakaoen ned i smør-blandingen.
Beklæd en bradepande (ca. 6*22*30 cm) og bag kagen midt i ovnen ved 175 grader i ca 45 min. 

Hvis det ønskes, kan kagen smøres med glasur. Opskriften fungerer også godt som muffins (OBS, kortere bagetid, ca. 20-25 min). 

Hvis I vil have nærmere info omkring, hvordan jeg har lavet selve kage-form-hovedet-noget, så smid endelig en kommentar, og så tager vi den derfra! :-)

Kh
Emma Tahirovic

1 kommentar: